lv
lv
lv
lv

Rakstīt pašiem savu vēsturi: Mūkusalas ielas teritorija apvienojas zem zīmola “MŪKU SALA”

Pēdējo gadu laikā Rīgas apkaimes aktīvi apvienojas, veido savus kvartālus, kopienas un zīmolus. Tas ir pilsētas attīstības rādītājs, kas parāda, ka Rīga nesastāv tikai no “centra un apkaimēm” – iedzīvotāji vēlas uzlabot savu apkārtni un padarīt to atpazīstamu arī citiem. Mūkusalas Biznesa Centra vadība zem vienota zīmola ir nolēmusi apvienot arī Mūkusalas ielas teritoriju, izveidojot MŪKU SALU. Bet kāpēc šāds zīmols ir nepieciešams un kāda nozīme slēpjas aiz tā nosaukuma?

 

Attīstība desmitgades garumā

 

Jaunā zīmola izveide galvenokārt ir simboliska – Mūkusalas ielas apkaime vismaz pēdējās desmitgades laikā ir piedzīvojusi strauju attīstību, un tuvākajā laikā ir ieplānoti vairāki vērienīgi projekti, kas ievērojami palielinās šīs vietas vērtību un nozīmi pilsētas dzīvē. Un šī attīstība nebūt nav pārsteidzoša – teritorijas tuvums pilsētas vēsturiskajam centram un biznesa aktivitāte uzskatāmi parāda tās stiprākās puses.

 

Tuvākajā laikā MŪKU SALAS apkaimē tiks īstenoti vairāki vērienīgi projekti – ir uzsākta A klases biroju ēkas “Zeiss Biroji” būvniecība, 240 istabu studentu viesnīcas projekts Jelgavas ielā, kā arī sākta daudzstāvu autostāvvietas projekta realizācija. Torņakalna apkaimi pie Latvijas Universitātes Akadēmiskā centra Jelgavas ielā ar pārējo apkaimi savienos jaunizbūvētais gājēju un velobraucēju tiltiņš. Savukārt uz Mūkusalas Biznesa Centra ēku jumtiem nesen tika izvietota pirmā saules elektrostacija Rīgā, kas ražo pilnībā zaļu enerģiju biznesa centra nomniekiem.

 

“Mūsu ambīcija ir padarīt šo teritoriju par vienu no aktīvākajām Rīgas apkaimēm, kurā būs koncentrējušies ne tikai uzņēmumu biroji un dažādi pakalpojumu sniedzēji – šī vieta kalpos arī kā sala, kur zināšanas un izglītība satiekas ar biznesu un šī sadarbība viena otru papildina tīri praktiskā veidā. Tas nozīmē ne tikai jaunas darba vietas, bet arī zaļu vidi starp divām Rīgas ūdenstilpēm, kas kalpo gan ikdienas steigā aizņemtajiem, gan mierīgiem vakariem, laiskai atpūtai,” par teritorijas perspektīvām stāsta Mūkusalas Biznesa Centrs līdzīpašnieks Klāvs Vasks.

 

 

Rakstīt pašiem savu vēsturi

 

Lai gan Mūkusalas ielas teritorija ir daļa no Torņakalna apkaimes un mūsdienās pat vairs nav sala, šai vietai ir pašai sava vēsture un tā ir attīstījusies salīdzinoši neatkarīgi no pārējās apkaimes, kurā tā ir iekļauta.

 

“Mūkusalai kā teritorijai ir bagāta vēsture, taču tas nenozīmē, ka skatāmies tikai pagātnē. Zīmols MŪKU SALA ir simbols tam, ka šīs vietas iemītnieki un tie, kuri šeit strādā un viesojas, raksta paši savu vēsturi, veicina šīs vides vērtību un atpazīstamību,” stāsta Mūkusalas Biznesa Centra valdes priekšsēdētāja Iveta Bahmane. “Rīgas bagātība ir tajā, ka pilsētai nav nevienas izteikti dominējošas apkaimes – katrai no tām pilsētas vaibstos ir sava vieta. Uzskatu, ka Mūkusala ar savu stabilo attīstību un nākotnes projektu realizāciju jau tagad parāda, cik plašas iespējas attīstībai paver šī vieta. Turklāt gaidāmā Daugavas kreisā krasta promenādes labiekārtošana un RailBaltic attīstība, kas šo apkaimi savīs ar pārējo pilsētu vēl ciešāk, ” viņa turpina.

 

Lai gan jaunā zīmola izveides iniciatori ir Mūkusalas Biznesa Centra vadība, tas nebūt nenozīmē biroju centra zīmola maiņu – tas nozīmē, ka zīmols MŪKU SALA apzīmē tieši teritoriju, un Mūkusalas Biznesa Centrs ir tikai daļa no tās. “Mūsu uzdevums bija iezīmēt šīs vietas īpašo garu – šeit reiz ir ražota radiotehnika, šeit atradās Karla Ceisa (Carl Zeiss) optikas ražotne, bet šos stāstus veiksmīgi izceļ jau citas Rīgas vietas, kā rezultātā nonācām līdz MŪKU SALAS stāstam,” stāsta dizaina biroja H2E vadītāja Dagnija Balode, kuras uzņēmums ir izstrādājis jaunā zīmola koncepciju. “Man pašai kļuva ļoti interesanti, kā šī teritorija ir mainījusies – varam redzēt, kāda tā ir bijusi, kāda tā ir tagad, un kāda tā būs nākotnē,” viņa stāsta.

 

 

Mūki un sala. Radīt un būt

 

Jaunā zīmola mērķi ir izveidot piesaistošu vidi iespējami plašam cilvēku lokam, kur teritorijas atmosfēras pamats ir balstīts sociālā vienlīdzībā. Jaunais zīmols koncentrēsies ne tikai uz Mūkusalu, bet arī uz tās apkārtējo teritoriju, pozicionējot to kā radošu un lietišķu vidi.

 

“Zīmola MŪKU SALA pamatā ir ne tikai pievilcīga atrašanās vieta, attīstīta infrastruktūra un bagāta vēsture. Galvenokārt tie ir savas jomas profesionāļi un vadošie uzņēmumi, kuru biroji šeit atrodas,” stāsta komunikācijas aģentūras MATCH vadītāja Anita Pokrovska. Viņas vadītais uzņēmums turpinās ieviest un attīstīt MŪKU SALA zīmolu. “Tādi savas nozares “milži” kā TELE2, DELFI, Bolt un Cognizant – tie visi ir izvēlējušies šo teritoriju kā vietu saviem birojiem. Nekas nemudina attīstīties labāk kā fakts, ka tepat līdzās strādā cilvēki, kurus patiešām aizrauj viņu darbs,” viņa stāsta.

 

Lai gan jaunā zīmola nosaukumā vienīgā izmaiņa ir vien sadalījums divos vārdos, tā nav nejaušība – šāds nosaukums izvēlēts, lai uzsvērtu teritorijas duālo dabu. “Mūki bieži vien stereotipiski asociējas ar reliģiju, bet tā nebūt nav – šajā kontekstā mūki simbolizē neatlaidību un spēju koncentrēties, domāt, pieiet lietām pārdomāti. Tas ir simbols tam, ka esam spējīgi radīt kaut ko jaunu,” stāsta Dagnija Balode. “Savukārt sala simbolizē pašu vietu – vietu, kur ne tikai strādāt, bet arī atpūsties un komunicēt, būt vienotam ar dabu,” viņa stāsta.

 

Ņemot vērā, ka mūsdienu darba vietas, jo īpaši pēc pašreizējās pandēmijas, vairs nav tikai četras sienas, kur astoņas stundas sēdēt pie datora, pirms doties mājās, jaunā nosaukuma dalījums starp koncentrēšanos, spēju radīt kaut ko jaunu, un vides nozīmīgumu kā tādu nav tikai abstrakts koncepts – tā ir realitāte. Un galu galā mūkus varam uzskatīt kā sava veida moderno biroju priekštečus, kuri savas dienas bieži vien vadīja, salīkuši pie papīru kalniem, tajā pašā laikā neaizmirstot par darbiem, kurus nepieciešams darīt arī ārpus klosteru (jeb mūsdienās – biroju) sienām.

 

× Chat with us?